آزمون فراخوان کلمات یونگ

آزمون فراخوان کلمات یونگ

آزمون فراخوان کلمات یونگ

معرفی پرسشنامه

در زمینه روانکاوی، استفاده از تداعی آزاد بین سال های ۱۸۹۲ تا ۱۸۹۵ صورت گرفت . نخستین گام در پیدایش آن زمانی برداشته شد که بیماری به نام”الیزابت فون.آر” اشاره نمود که افکار خود را به دلیل ابراز نکرده است که مطمئن نبوده است”فروید”چه چیزی می خواهد بشنود. در قرن ۱۸ و ۱۹ این اصول ابتدایی (تقارن،  تشابه و تضاد) به صورت طرح های اولیه روان شناسی مورد توجه دانش پژوهان قرار گرفت.  در اواخر قرن گذشته فرانسیس گالتون شخصا با آزمایش تداعی آزاد به این نتبجه رسید که کلمات و ایده های همخوان، بستر فکری انسان را ظاهر و آشکار می سازند و کالبد ذهنی او را با صراحت و روشنی به معرض نمایش می گذارند که در آن صورت آدمی از ته قلب آرزو می کند، ای کاش مردم به کنه امیال و افکار من پی نمی بردند . این اظهار نظرها باعث شد تا روان شناسانی چون کنت و روزانف و روانکاوانی همچون یونگ درصدد برآمدند تا فهرستی از کلمات و واژه هایی که می توانند با مسائل روانی بیمارانشان مرتبط شوند و یا عقده های آنها را فاش سازند تهیه و تنظیم کنند .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه  ذکر شده است.

روایی و پایایی: دارد (خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص نیست)
تعداد صفحات: ۱۰
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 10

فرمت فایل: WORD