پرسشنامه الگوی ارتباطات خانواده ریچی و فیتزپاتریک (۱۹۹۰)

پرسشنامه الگوی ارتباطات خانواده ریچی و فیتزپاتریک (۱۹۹۰)

دانلود پرسشنامه استاندارد الگوی ارتباطات خانواده ریچی و فیتزپاتریک (۱۹۹۰)

معرفی پرسشنامه

این ابزار یک پرسشنامه خودسنجی است که توسط ریچی و فیتزپاتریک (۱۹۹۰) طراحی شده و میزان موافقت یا عدم موافقت پاسخ دهنده را با ۲۶ گویه که درباره وضعیت ارتباطات خانواده وی هستند در دامنه ۵ درجه ای مورد سؤال قرار می دهد. نمره ۴ معادل کاملا موافقم و نمره صفر معادل کاملا مخالفم است. ۱۵گویه اول مربوط به بعد جهت گیری گفت و شنود و ۱۱ گویه بعدی مربوط به جهت گیری همنوایی می باشند.هر آزمودنی دو نمره از این ابزار بدست می آورد.نمره بیشتر در هر مقیاس به این معناست که آزمودنی در خانواده خود به ترتیب جهت گیری گفت و شنود یا همنوایی بیشتری را ادراک می کند.

روایی و پایایی پرسشنامه

اندازه ضریب کیرز- مایر – آلکین برابر با ۸۵۲/۰ بود که حاکی از کفایت نمونه گیری محتوایی ماتریس همبستگی اطلاعات می باشد.ضریب آزمون کرویت بارتلت نیز برابر با ۲۳۱۹/۴۹۸ و در سطح ۰۰۰۵/۰>p  معنادار بود.
ابزار تجدید نظر شده الگوی ارتباطات خانواده از روایی محتوایی برخوردار است(منبع داخل فایل).در مورد روایی ملاکی نشان داده شده است که انواع متفاوت خانواده ها و ابعاد زیربنایی تیپ شناسی آنها با اندازه هایی که از لحاظ نظری به آنها مربوط هستند همبستگی دارند.

پایایی و روایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه: دارد
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD