پاورپوینت فنگ شویی

پاورپوینت فنگ شویی

بخشی از متن فایل پاورپوینت فنگ شویی
مقدمه
اکثر انسانها نسبت به محیط زندگی خود بی توجه هستند و از تاثیراتی که این محیط بر وجودشان می گذارد غافل اند . حال آنکه گفته می شود محیطی که در آن زندگی می کنیم محیط کاملی است که بر مبنای فعل و انفعالات متقابل نظام خورشیدی(آسمان) ، محیط اطراف(زمین) و تاریخ تولد(فردیت)‌بنا شده است . بنابراین برای یک زندگی آرام و متعادل ، همنوایی با نظام خورشیدی ، زمین و حتی تاریخ تولد ضروری به نظر می رسد . این همنوایی و هماهنگی توسط روشهایی چون فنگ شویی ایجاد می شود .

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی دانش و هنر قدیمی است که مطلوب ترین روش های زندگی در محیطی مناسب و موزون را به انسان می آموزد . فنگ شویی مشخص می کند چگونه با استفاده از رنگهای مناسب ، وسایل زندگی مناسب و طریقه صحیح چیدمان آنها محیطی نافع برای خود ایجاد کنید و محیط کار ، تجارت یا خانه خود را به مراکز قدرت تبدیل کنید .

تعریف فنگ شویی

فنگ شویی(Feng shui، 風水) ، فلسفه و هنری باستانی است که سابقه آن به ۳۰۰۰ سال پیش در کشور چین باز می گردد . بر اساس آن هر فضایی دارای انرژی است و با بکارگیری و حفظ تعادل بین اشیا و فضا ، سلامتی و خوشبختی برای انسان رقم می خورد .
«فنگ» به معنی باد و «شویی» به معنی آب است . در فرهنگ چینی باد و آب مظهر سلامتی و پاکی است .

تاریخ فنگ شویی

در مورد تاریخ دقیق فنگ شویی یا ابداع کننده آن هیچ سند قابل اطمینانی در دست نیست . تنها در هشتاد سال گذشته موفق به کشف اسناد ومدارک اندکی متعلق به قرون سوم و چهارم قبل از میلاد شده اند که درآ نها به صورت غیر مستقیم به فنگ شویی اشاره شده است .
فنگ شویی در قلب و ذهن مردم معمولی و از طریق زبان رمزی بین استادان و شاگردان باقی ماند و به صورت سینه به سینه رموز این هنر حفظ شد . به همین دلیل تعداد کمی از متون مکتوب آن باقی مانده است .

اساس فنگ شویی

پایه و اساسی که در زمان قدیم از مفهوم “ فنگ شویی“ برداشت می شده ، هم اکنون در چین هم در زمره خرافات قرار می گیرند . اما این عبارت ، امروزه بیشتر به عنوان اصطلاحی برای
طراحی دکوراسیون (از مکان قرارگیری
اشیا تا نور محیط ، رنگ دیوارها و نظم
اتاق) و به منظور زیبایی بیشتر در
مکان های مختلف محل کار به اجرا در می آید .

هدف فنگ شویی

فنگ شویی به ما آموزش می دهد که کلیه مظاهر زندگی اعم از سلامت ، خانواده ، سفر ، ثروت ، و . . . همه و همه در ارتباط تنگاتنگی با کلیه وسایلی هستند که در محیط پیرامون ما واقع شده اند . نکته جالب اینجاست که وقتی با فنگ شویی آشنا شدید به راحتی می توانید کلیه ناموزونی هایی را که برای سالیان دراز با آنها زندگی می کرده و از وجودشان بی اطلاع بوده اید را تشخیص داده و از میان بردارید .

فنگ شویی

بکارگیری فنون فنگ شویی و دکوراسیون منحصر بفرد آن در فضای داخلی خانه ها تاثیر عمیقی بر بهبود و اعتلای کیفیت زندگی تک تک اعضای خانواده می گذارد . با تکیه بر دانش و تجربه باستانی می توان اظهار داشت که فنگ شویی راه و روش معنوی زندگی است و انسانها را قادر می سازد تا انرژی های مثبت طبیعت را به درون خویش روانه سازند . کلیه اصول فنگ شویی از نظر علمی به اثبات رسیده و دارای پشتوانه و استدلال های مستحکم عقلانی هستند .

وحدت میان آسمان ، زمین ، انسان و ماده

نظریه فنگ شویی رابطه کیهان و انسانها را بررسی می کند و هدف آن ایجاد وحدت میان آسمان ، زمین ، انسان و ماده از طریق نیروی تاچی (نهایت مطلق) است . چینی های باستان اعتقاد داشتند هنگامی که این وحدت به وجود اید ، ”چی” (نیرو های حیاتی) در موجودات جاندار و بی جان جاری شده و موجب بروز اتفاقات خوب و سازنده می شود . فقدان جریان”چی” نتیجه معکوس ، یعنی بد بختی و اختلال و نگرانی به بار می آورد .

تغییرات و آرامش فرد

ایجاد تغییرات خانگی بر اساس تکنیکهای فنگ شویی ، فقط شامل موارد فیزیکی نمی شود و مظاهر معنوی را نیز در بر می گیرد . در حقیقت فرد با استفاده از تکنیک های فنگ شویی معنی خاصی را به هر یک از اسباب و اثاثیه منزل خود می دهد و از این طریق می تواند انرژی مثبتی که از آنها ساطع می شود را دریافت نماید . این انرژی مثبت در فنگ شویی با نام “چی” شناخته می شود .

پنج عنصر اصلی فنگ شویی

در فنگ شویی 5 عنصر اصلی وجود دارند که به واسطه آنها می توان به هارمونی و تعادل دست پیدا کرد .

ویژگی ها ، جهت و رنگهای مرتبط

آتش – نماد اشتیاق و انرژی بالا
جهت : جنوب ، شمال شرقی و جنوب غربی
رنگ های مرتبط : قرمز ، نارنجی ، بنفش ، صورتی ، زرد پر رنگ
زمین – نماد پروردگی ، ثبات و پایداری
جهت : مرکز خانه
رنگ های مرتبط : بژ ، زرد کمرنگ ، لیمویی
فلز – روشنی ، قطعیت ، شفافیت و با خود صراحت ، دقت ، لیاقت ، و کفایت را نیز به همراه دارد .
جهت : غرب و شمال
رنگ های مرتبط : طوسی ، خاکستری و سفید
آب – آسایش ، تازگی ، آرامش ، فراوانی
جهت : شمال و شرق
رنگ : آبی و مشکی
چوب – شادابی ، زندگی ، نشاط و با خود شفا ، حیات ، رشد ، و ثروت را نیز به همراه دارد .
جهت : شرق و جنوب شرق
رنگ های مرتبط : قهوه ای و سبز

فهرست مطالب پاورپوینت فنگ شویی

مقدمه
فنگ شویی چیست ؟
تعریف فنگ شویی
تاریخ فنگ شویی
اساس فنگ شویی
هدف فنگ شویی
فنگ شویی
وحدت میان آسمان ، زمین ، انسان و ماده
تغییرات و آرامش فرد
پنج عنصر اصلی فنگ شویی
جدول عنصرها ، جهت ها ، رنگها و نمادها
ویژگی ها ، جهت و رنگهای مرتبط
عقاید فنگ شویی
مربع لوشو در فنگ شویی
محیط کاری
فنگ شویی اداری
لیستی از کتابهای ترجمه و یا تالیف شده فنگ شویی درایران

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 37

فرمت فایل: پاورپوینت