پاورپوینت اهمیت و شیوه های نوین فراگیری زبان انگلیسی در مراکز پژوهشی

پاورپوینت اهمیت و شیوه های نوین فراگیری زبان انگلیسی در مراکز پژوهشی

مقدمه
بشر در هیچ دوره‌ای این چنین با حجم انبوهی از داده‌ها و اطلاعات مواجه نبوده است. سرگردانی انسان امروز انتخابی مناسب از بین هزاران امکانی است که عمر کوتاهش را برنمی‌تابد. و این سرگردانی، در انتخاب روشی مناسب برای یادگیری یک زبان بین‌المللی با گستره تولید جهانی، صد چندان شده است. کتاب‌ها، فیلم‌های صوتی تصویری، کلاس‌های آموزشی رسمی و غیررسمی، نرم‌افزارها و پهنه گسترده اینترنت در کارند تا امر فراگیری یک زبان خارجی تحقق یابد.

دلائل ناکامی در فراگیری زبان

ترس

ما همیشه زبان را درس مشکلی تصور می‌کردیم که باید آن را امتحان دهیم و بدین دلیل هرگز فرصت استفاده از آن را به صورتی نیافتیم که از آن لذت ببریم.

تکیه بر محیط مبتنی بر متن

دنیای واقعی زبان، یک دنیای صوتی است، در حالی که سیستم آموزشی ما، دنیایی مبتنی بر متن بوده است و این باعث می‌شود که مشکل تلفظ نیز بر مشکلات بی‌شمار افزوده شود. به دلیل عدم زیستن در یک محیط صوتی با آن احساس بیگانگی می‌کنیم، نتیجه این سیستم آموزشی در آرمانی تربیت مترجم بود، نه کسی که با زبان بتواند ارتباط برقرار کند.

تکیه بر گرامر

کاش ما زبان را با روش کودکان یاد می‌گرفتیم که کمترین اهمیتی برای دستورات پیچیده زبان نمی‌دهند. راستی ما، خود چقدر با گرامر زبان مادری خود آشنا هستیم؟ دستورات گرامری در تمامی زبان‌ها یک موضوع کاملاً تخصصی و انتزاعی از زبان است و اگر نه این است پس این همه رشته‌های دانشگاهی سطح بالا در رابطه با دستور زبان چه معنی می‌دهند؟ حرف زدن با رعایت دستورات گرامری زبانی پر از استثناء مانند انگلیسی تقریباً غیرممکن است.

تاکید بر یادگیری لغات

آموزش، حفظ کردن فرهنگ‌های لغت بود، هر معلمی برای خود دیکشنری کوچکی می‌ساخت که مجبور به حفظ آن بودیم و متاسفانه هنوز هم کار به همین منوال است. در یک فرهنگ انگلیسی نگاهی به لغت GET یا TAKE بیندازید. دو صفحه معنی مختلف و گاه متضاد برای یک لغت سردرگمی آدمی را در آموزش صد چندان می‌کند. فرق عمده زبان انگلیسی با زبان فارسی در این است که لغات در زبان انگلیسی عمدتاً وقتی معنا واقعی دارند که در کنار سایر لغات قرار می‌گیرند، مثلاً لغت TAKE معنی واضحی ندارد. در حالی که معنی عبارت TAKE OFF کاملاً مشخص است.

اهمیت دادن به امر خواندن

در هر زبانی چهار عنصر عمده خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن وجود دارد. آنچه در سیستم آموزش رسمی یا بیش از همه به آن پرداخته شده است امر خواندن می باشد. در برخی از کلاس‌های غیررسمی نیز صحبت از هم‌زمانی چهار عنصر رفته است. اما وقتی در محیط واقعی زبان قرار می‌گیریم، در می‌یابیم که اگر هدف فراگیری زبان باشد عنصر خواندن و نوشتن اهمیت درجه چندم دارند، به این دلیل ساده که در تمامی زبان‌ها افراد بی‌سواد آن جامعه نیز قادر به تکلم زبان مادری خود هستند.

ایجاد شور و شوق درونی

اکثر زبان‌آموزان دوست دارند تا به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند، و از احساس این که می‌توانند روزی به راحتی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند هیجان‌زده می‌شوند ولی به فرآیند یادگیری توجهی نمی‌کنند. برای اکثر زبان‌آموزان، فراگیری زبان یک وظیفه است چیزی که آنها مجبورند انجام دهند، نه اینکه نخواهند! این اولین و بزرگترین دردسری است که زبان‌آموزان با آن مواجهند، زیرا اگر کسی از یادگیری زبان خوشش نیاید، یقیناً آن را به خوبی فرا نخواهد گرفت اگر شما عاشق زبان انگلیسی نباشید، زبان انگلیسی هم عاشق شما نخواهد بود!

ایجاد اولین تغییر در زندگی

اتخاذ تصمیمی در جهت یادگیری زبان انگلیسی نیازمند تغییراتی در زندگی شماست. برای مثال، اینکه کسی تصمیم بگیرد هر روز به مدت 30 دقیقه کتابی را مطالعه کند و به این تصمیم خود پایبند باشد بسیار دشوار است تا تغییری کوچک، ولی دائمی در زندگی خود ایجاد کنید، خصوصاً اگر فراگیری زبان انگلیسی بنظر مفرح نیاید. با این وجود، زبان‌آموزان باید به خاطر داشته باشند که مطالعه زبان انگلیسی، هر روز به مدت 15 دقیقه نسبت به مطالعه به مدت یک روز کامل در هر ماه نتایج بسیار بهتری به همراه خواهد داشت.

ایجاد تغییرات بیشتر در زندگی

اگر چه اولین تغییر از همه مشکل تر است، با این حال تغییرات بعدی نیز هر کدام دشوار می باشد، بسیاری از زبان‌آموزان قدم اول را بر می‌دارند (برای مثال، آنها مطالعه مستمر و هر روزه یک کتاب را آغاز می‌کنند) و همانجا متوقف می‌شوند. آنها خود را درگیر دیگر فعالیت‌های آموزشی نمی کنند. یک زبان‌آموز خوب، درگیر مجموعه‌ای از فعالیت‌ها (خواندن، تماشای تلویزیون، تمرین تلفظ، گوش دادن به نوار، …) است و هر زمان بنا به روحیات خود، از میان این مجموعه گزینش می‌کند (که کدام را انجام دهد). وجود یک فعالیت خاص، به اندازه کافی مفید نیست.

فهرست مطالب

مقدمه
دنباله
دلائل ناکامی در فراگیری زبان
تکیه بر محیط مبتنی بر متن
تکیه بر گرامر
تاکید بر یادگیری لغایت
اهمیت دادن به امر خواندن
ایجاد شور و شوق درونی
ایجاد اولین تغییر در زندگی
ایجاد تغییرات بیشتر در زندگی
زبان آموز عادی در مقابل زبان آموز با انگیزه
لذت به حافظه بهتر منجر می شود
کتابهای رایج و متداول در آموزش تافل
مجموعه VCD های معتبر و رایج در مکالمه زبان انگلیسی
کتابهای مفید و سودمند در امر مقاله نویسی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 52

فرمت فایل: پاورپوینت