پاورپوینت ارزش افزوده اقتصادی (EVA)

پاورپوینت ارزش افزوده اقتصادی (EVA)

مفهوم ارزش افزوده اقتصادی (EVA)
ارزش افزوده اقتصادی یک معیار اندازه‌گیری عملکردی است که به درستی مسیرهایی که به افزایش یا از بین رفتن ارزش یک شرکت منجر می‌شوند را اندازه‌گیری می‌کند. این معیار نمایانگر سود باقیمانده پس از کسر هزینه‌های سرمایه‌گذاری است.

ارزش افزوده اقتصادی (EVA) به عنوان یک معیار ساده از عملکرد در نظر گرفته می‌شود و واقعیت ایجاد ثروت برای سهامداران را به خوبی نشان می‌دهد. این معیار به اتخاذ تصمیمات مرتبط با سرمایه‌گذاری کمک کرده و فرصت‌های بهبود و بهره‌برداری از منافع کوتاه‌مدت را به همراه مدیریت منابع بلندمدت را برای مدیران آسان‌تر می‌سازد.

تاریخچه ارزش افزوده اقتصادی
استفاده از ابزار تحلیلی EVA، در سال 1982 توسط موسسه “استرن و استیوارت” واقع در نیویورک آغاز شد. ارزش افزوده اقتصادی (EVA) ابتدا توسط استرن-استوارت برای ارائه خدمات مشاوره به شرکت‌هایی که می‌خواستند سطح مناسبی از جبران خدمت را برای مدیران خود تعیین کنند، ایجاد و معرفی شد. نوآوران مانند استرن محدودیت عملی سودهای حسابداری را مورد بازنگری و بازسازی قرار دادند. برخلاف معیارهای سنتی مانند EBIT و NOPAT و غیره، EVA به واقعیت سودآوری شرکت‌ها توجه ویژه‌ای دارد. شرکت‌های بزرگی مانند Coca-Cola، Diageo، SPX و غیره از EVA به عنوان یک راهنمای ایجاد ارزش برای سهامداران استفاده می‌کنند. همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند Management Global Asset و Oppenheimer Capital از EVA در انتخاب سهام، ساختار پرتفوی و مدیریت ریسک استفاده مؤثری می‌نمایند.

ارزش چیست ؟
ارزش، به‌معنای بار معنایی خاصی است که انسان به برخی اعمال، حالت‌ها و پدیده‌ها نسبت می‌دهد.

فهرست مطالب
شمای کلی
تاریخچه
معیارهای ارزیابی عملکرد
چرایی و چگونگی مطرح شدن
ارزش افزوده اقتصادی EVA
تعریف
محاسبه
کاربرد ها
مزایا
معایب
ارزش افزوده بازار MVA
رابطه بین EVA&MVA
بررسی ارتباط بین BSC-ABC-EVA
نتیجه گیری کلی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 41

فرمت فایل: پاورپوینت