طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم درس 3 همدلی با دیگران

طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم درس 3 همدلی با دیگران

مطالعات اجتماعی پنجم درس سوم همدلی با دیگران
در این درس توجه به مفهوم و اهمیت همدلی با دیگران و چگونگی اجرای آن در موقعیت‌ های مختلف را بررسی می‌ کنیم. از روش‌ های فعالیت گروهی و تجربی برای بهبود درک دانش‌ آموزان از این مفهوم استفاده می‌ شود.

بهترین کار برای شروع کار، انجام فعالیت اول این درس است. از دانش آموزان بخواهید هریک از موقعیت‌ها را بخوانند، درباره آن فکر کنند و کاری را که لازم است انجام شود، بیان کنند. با انجام این فعالیت، دانش آموزان برای درک مفهوم همدلی و مصادیق آن آمادگی پیدا می‌کنند و از سوی دیگر توجه آنها به شرایط و اوضاع و احوال دیگران و لزوم درک آنها بیشتر می‌شود. از گروه‌ها بخواهید پاسخ‌های خود را در کلاس بخوانند.

در این فعالیت، در موقعیت الف، ب و پ، ضرورت همدلی با افرادی پیش می‌آید که از چیزی ناراحت هستند، اما در موقعیت ت، همدلی با فردی است که در زمینه‌ای موفق بوده است. به عبارت دیگر هدف این است که بفهمانیم سهیم شدن در شادی دیگران و به آنها تبریک گفتن و ابراز احساس نیز مصداق همدلی است.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

  • در موقعیت‌ های مقتضی با دیگران همدلی کنند.
  • مفهوم همدلی را بیان کنند و نمونه‌هایی از همدلی افراد با یکدیگر را بیان کنند.
  • کار و نقش جمعیت هلال احمر و سازمان انتقال خون را در کمک به همنوعان توضیح دهند.
  • با راهنمایی معلم به طور گروهی از جمعیت هلال احمر محل زندگیشان بازدید و گزارش مختصری از آن تهیه کنند.
  • نسبت به تعاون و همدلی با دیگران، حساس باشند.

این درس به دانش آموزان امکان می‌ دهد تا از طریق فعالیت‌ های گروهی و تجربی، مفهوم همدلی را درک کنند و نقش همدلی در زندگی روزمره و جامعه را درک کنند. این تجربیات می‌تواند به افزایش حساسیت و تعهد دانش آموزان به همدلی با دیگران کمک کند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 21

فرمت فایل: WORD