پاورپوینت هتل سونگ جیانگ

پاورپوینت هتل سونگ جیانگ

پاورپوینت هتل سونگ جیانگ، هتلی پنج ستاره در چین است که در یک معدن متروکه ساخته شده است. این هتل با طراحی ارگانیک و استفاده از انرژی های تجدید پذیر، یکی از نمونه های موفق معماری پایدار است.

معرفی سایت پروژه

طراحی این هتل و مجموعه تفریحی، درست بر خلاف آنچه است که از چینی‌ها سراغ داریم؛ برای ساخت مجموعه‌ای پر زرق و برق و مجلل است که قرار است به جای اینکه سر به آسمان بساید، در ته یک دره ساخته شده و یکی از نشانه‌های رنج بشر در طبیعت را از میان ببرد.

به ظاهر شرایط برای چینی‌ها تا اندازه‌ای تغییر کرده که قرار است زخمی که در راه توسعه یافتن کشورشان بر طبیعت تحمیل کرده بودند، تبدیل به مجموعه‌ای تفریحی و زیبا کنند. دره‌ای که نشانه رنج سال‌های گذشته مردم این منطقه نیز هست؛ اما قرار است در آینده، زمینه‌ساز تفریح دیگران شود.

نظریه ی ارگانیک :

همه فرم های طبیعی پویا (دینامیک) هستند.
نیروها وفشارهایی که در ساختار یک حیوان دخیل هستند کشش ماهیچه ها و مفاصل هنگامیکه موجود حرکت می کند .
طرح رشد و گسترش که در فرم گیاهان و صدف ها دیده میشود تصویری از یک شکل زنده است اگر یک کار هنری بخواهد بیان کننده باشد،باید به صورت ارگانیک ساخته شود، اجزاء آن نمی توانند به صورت بخش هایمجزا باشند.

بلکه آنها باید در یک سیستم پویا ، شکل پذیر در یکدیگر ادغامشده باشند. بیان در معماری باید در حل کردن نیروهای فیزیکی که در یک کالبدارگانیک عمل می کند، صورت گیرد

ایدئوگرام

توجه به قابلیت های سایت (معدن متروکه سنگ و دریاچه مصنوعی و آب وارژی گرمایی زمین ).
طراحی این بنا همچون آفرینشی دلنشین، معماری پویا را با طبیعت جاندار تلفیق کرده.

طرح مذکورترکیبی فوق العاده جذاب و ناگسستنی را با محیط پیرامون خود برقرار کرده،ساختمان و سایت آن با هم ادغام شده به گونه ای که ساختمان با عناصر کاملاً مدرن خود با طبیعت پیرامون ترکیب و شکلی واحد به خود گرفته. طرح تا حد زیادی کامل و بی نقص ارائه شده است.

تابستان 2008 چین شاهد برگزاریه المپیک است و این عاملی مهم در جذب گردشگر خارجی ومطرح شدن هر چه بیشتر این سرزمین است.
یکی از نکات جالب و حائزاهمتی درباره ی این هتل محل قرار گیری آن در سایت می باشد. این مکان معدنی متروکه است که هتل نیز در همین قسمت جا گذاری شده است. فرم کلی طرح پیشنهادی از طرف شرکت اتکینز بسیار ارگانیک و در واقع همسو با طبیعت انتخاب شد.

توجه به معماری چین که از گذشته ارتباط تنگاتنگی با طبیعت داشته …
سکونتگاههای چین گودالهایی هستند که به صورت دایره ساخته شده اند و روی آن را با شاخ وبرگ پوشانده اند”. که رفته رفته این فرم به شکل تکامل یافته و امروزی خودتبدیل شده. معماری چین از گذشته ارتباط تنگاتنگی با طبیعت داشته.

فرم کلی بنا به طرزی دلنشین حال و هوای کارهای معمار فقید امریکایی فرانک لوید رایت را دارد. فرم قسمت اصلی مجموعه تا حدی شکل مدور و حلزونی شکل موزه گوگنهایم نیویورکرا در ذهن تداعی می کند و آبشار مصنوعی به کار رفته در طرح همانند خانه یآبشار اثر رایت زیبا و خاطره انگیز است

الهام از سخن رایت :

هیچ خانه ای نباید روی تپه باشد , بلکه باید متعلق به آن باشد , تا تپه و خانه بتوانند باهم زندگی کنند و خوشحالی هر دو نمود کامل پیدا کند .

استفاده از انرژی گرمایی زمین

انرژی های مصرفی این مجموعه اکثراً از راه های طبیعی برآورده می شود که این مسئله در زمانی که جهان با بحران گرمایش کره زمین و عوامل مخرب زیست محیطی رو به روست بسیار حائز اهمیت می باشد.

از جمله ویژگی‌های جالب این مجموعه تفریحی، طراحی سبز آن است، به گونه‌ای که طبیعت تا پشت بام آن ادامه یافته و نمای شیشه‌ای گسترده آن سبب خواهد شد که در روز، کمترین نیاز به مصرف برق و در فصول گرم و سرد، کمترین نیاز به سیستم گرمایشی و سرمایشی باشد.

طراحان از تأمین منبع آب برای حفظ دریاچه‌ای که فعلا در ته این معدن روباز شکل گرفته نیز غافل نمانده‌اند تا سرانجام به این جمع بندی برسند که شاخه‌ای کوچک از یک رودخانه را در نزدیکی این منطقه جدا و به سمت مجموعه تفریحی هدایت کرده و با خلق یک آبشار زیبا، کاری کنند که دریاچه مجموعه همیشه برای قایقرانی و انجام دیگر ورزش‌های آبی آماده باشد
آبشار مصنوعی ارائه شده در این طرح  با آنکه از فلز و شیشه ساخته شده و قالبی مدرن دارد , اما به طور قابل قبولی با طبیعت همگون شده است .

آبشار قرینه مصنوعی دیگری هم خواهد داشت که از شیشه تشکیل شده و به صورت برجسته در نمای عمارت قرار دارد؛ آبشاری ساخته شده از شیشه و نور که در شب و روز متفاوت به نظر می‌رسد و گویی، همیشه از بالای ساختمان مجموعه تفریحی در حال سرازیر شدن است. این در حالی است که نمای عمارت برای ناظرین درون دره، بی شباهت به سازه سدها نیست و از این دید، آبشار شیشه‌ای، حکم بخشی را در سد خواهد داشت که به آن «گالری» می‌گویند و محل هدایت آب به سمت توربین‌ها و پایین دست سازه است.

طراحی این آبشار دوم از یک نظر دیگر هم جالبه نظر می‌رسد؛ کافی است راستای آن را در بالا دست عمارت تعقیب کنیم تا به سردر زیبای ورودی مجموعه تفریحی برسیم که روبه‌روی پارکینگ قرار خواهد گرفت.

به ظاهر شرایط برای چینی‌ها تا اندازه‌ای تغییر کرده و قرار است، دره‌ای را که در مسیر توسعه یافتن کشورشان، همچون زخمی بر طبیعت تحمیل کرده بودند، به مجموعه‌ای تفریحی و زیبا تبدیل کنند؛ آیا با ساخت این مجموعه تفریحی زیبا، کسی به یاد خواهد آورد که خاک این منطقه با دستان کارگرانی زحمتکش استخراج شده و در قالب محصولات گوناگون، به سراسر جهان راه یافته یا خیر؟!
پوشش بام ساختمان با چمن , باعث زیبایی و ارتباط هر چه بیشتر این ساختمان با محیط اطراف خود شده , آنچنان که تفکیک بنا و بستر طبیعی منطقه امری ناممکن گردیده.
دریاچه مصنوعی مقابل هتل نیز منظره ای زیبا و خیال انگیز را به وجودآورده که در نوع خود بی نظیر است.

جاده های ارتباطی قرار گرفته در سایت که دور تا دور هتل و دریاچه مصنوعی قرار دارند با به وجود آوردن مسیری تاکیدی سعی بر به نمایش گذاشتن فرم ساختمان هتل دارند.

فهرست مطالب پاورپوینت هتل سونگ جیانگ

معرفی سایت  پروژه…
نظریه ی ارگانیک
ایدئوگرام
استفاده از انرژی گرمایی زمین
اسکیس های پیش طرح
مقطع پیش طرح  اولیه
نمای دید شب
اتاق کنفرانس ها
رستوران
فضاهای بدن سازی
اتاق سوئیت ها
نمای ورودی هتل
نمای ورودی محل کنفرانس ها
نمای هتل در معدن سنگ

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 39

فرمت فایل: پاورپوینت